Šiuolaikinio šokio asociacijos (toliau – ŠŠA) projektas moksleiviams „Kas yra šiuolaikinis šokis?“ užbaigė jau ketvirtus gyvavimo metus. Šiemet skirtingose Lietuvos rajonų mokyklose, 13 šokio pamokų pradinukams vedė šokėjos, choreografės Ieva Jackevičiūtė bei Inga Kuznecova ir net 311 pradinių klasių moksleivių turėjo galimybę sužinoti tai, ką žino net ir ne kiekvienas suaugęs – tai kas gi tas šiuolaikinis šokis, – rašoma pranešime spaudai.
Dar 2021 m. šokio edukologė Ieva Jackevičiūtė bei šokio praktikas Paulius Prievelis parengė bei Vilniaus miesto ir rajono mokyklose išbandė naują metodinę programą, supažindinančią moksleivius su šiuolaikiniu šokiu. Pagrindiniais programos dėmenimis tapo vaikų šiuolaikinio šokio improvizacija, teorinis susipažinimas su šiuolaikiniu šokiu ir jo technikų išbandymas bei šokio profesionalų darbų stebėjimas ir analizavimas. Pastarajam siekiui įgyvendinti, pamokose buvo pasitelkti Lietuvos šokio informacijos centro projekto „Šokis plius miestas“ trumpametražiai filmai.
„Programa, kurią su Pauliumi sukūrėme 2021 m., tokia pat išliko ir iki šiol. Ji labai gerai pasiteisino, kadangi vaikai palaipsniui nuo improvizacijos pereidavo prie šiuolaikinio šokio kombinacijos išbandymo, vėliau galėdavo paanalizuoti, kaip mes vadinome, tikrų šiuolaikinio šokio šokėjų video, o galiausiai – per vos 45 min. neblogai susipažinti su šiuolaikiniu šokiu“, – pasakoja I. Jackevičiūtė.
Šių metų gegužės mėnesį su projektu buvo apsilankyta Širvintų r. Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijoje, Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinėje mokykloje, Jonavos r. Žeimių mokykloje-daugiafunkciniame centre, Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje, Klaipėdos r. Slengių mokykloje-daugiafunkciniame centre, Jakų skyriuje bei Kretingalės pagrindinėje mokykloje.
„Šiemet strategiškai nuspręsta nevykti į didžiųjų miestų mokyklas, o lankyti rajonų mokyklas vidurio Lietuvoje ir pajūryje. Taip norime suteikti didesnį prieinamumą mokiniams, kurie tokių galimybių turi mažiau. Paskelbus atvirą kvietimą rajonų mokykloms, vietos užsipildė neįtikėtinai greitai – vos per 2 dienas. Be to džiaugiamės, kad mokykloms šias pamokas galėjome pasiūlyti nemokamai“, – sako ŠŠA projektų koordinatorė Laima Zamžickė.
Pirmąkart projekte dalyvavusi šokėja Inga Kuznecova pasakoja ir apie susidūrimus su iššūkiais: „Vaikams sutelkti dėmesį ilgesniam laikui yra išties sunku, o klasėje, kaip visuomet, atsiranda išdaigininkų. Visgi į šiuolaikinio šokio veiklas įsitraukė tiek klasių lyderiai, tiek tie, kuriems įsitraukti nebuvo lengva – tereikėjo moksleivius sudominti. Vienoje klasėje sutikau berniuką, kuris buvo gan atsitraukęs nuo visų bendraamžių, atsargiai stebintis veiksmą iš šono, bet jį pakvietus atlikti improvizacinę užduotį poroje su manimi, jo šypsena vis platėjo ir platėjo, supratus, kad šiuolaikinio šokio judesys gali būti absoliučiai bet koks.“
I. Kuznecova pamini, jog užsiėmimų metu norėjosi ir kiek didesnio pačių mokytojų įsitraukimo, kadangi kaip pati sako, pamokose svarbu ne tik ugdomieji, bet taip pat ir ugdomojo bei ugdančiojo ryšys. Tuo tarpu I. Jackevičiūtė faktą, jog mokytojai galėjo stebėti kitokios pamokos galimybes, laiko didžiule projekto pergale. „Mokytojai pamokos metu konspektuodavo, rašydavo, o vėliau dėkodavo, tad norisi tikėtis, kad mūsų pasidalinti mokymo metodai nebus pamiršti“, – viliasi I. Jackevičiūtė.
Visgi didžiausiu projekto pasiekimu tampa vaikų šiuolaikinio šokio pažinimas bei patyrimas. „Šių pamokų dėka vienareikšmiškai skatinamas kūrybiškas vaikų požiūris į judesį, o komunikuojant judesiu tarpusavyje, plečiamos saviraiškos galimybės, atveriami keliai į savirefleksiją ir analizę“, – sako I. Kuznecova. I. Jackevičiūtė taip pat pabrėžia vaikų judėjimo komunikacinį aspektą: „Pradinių klasių amžiaus vaikai yra labai žaismingi ir noriai įsitraukiantys į šokį, tad šių pamokų metu, improvizuodami po vieną ar kartu, jie galėjo patirti kažkokią kitą, žodžiais kartais nepaaiškinamą, bendravimo kokybę.“
Šiuolaikinio šokio asociacijos veiklą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.