LMTA Šokio katedra pavasarį kviečia palydėti su studentų diplominiais darbais

Nuotr. aut. Aura Skulskytė

Nuotr. aut. Aura Skulskytė

Jau šį antradienį (gegužės 16 d.) iki pat paskutinės pavasario dienos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA), Šokio katedros šiuolaikinio šokio studentai kvies į savo diplominių darbų pristatymą. Baigiamųjų darbų programą sudaro trijų užsienio choreografų Nicolas Cantillon (Prancūzija), Pietro Marullo (Italija) ir Liza Baliasnaja (Vokietija/Lietuva) spektakliai ir ne ką mažiau stebinantys pačių studentų kurti darbai, skelbiama pranešime spaudai.

Šiuolaikinio šokio studentų darbų programa bus pradedama gegužės 16 d. „Menų spaustuvėje“ su Lizos Baliasnajos spektakliu „Epinės variacijos“. Šiame darbe nagrinėjama, kaip choreografinis mąstymas gali paskatinti buvimo kartu pajautimą trapiame šokimo momente. Atsispyrimo tašku spektakliui tapo XVI ir XVII a. Europos meno paveikslai, o juose reprezentuojami žmonių santykiai privertė apmąstyti neaiškią ribą tarp smurto ir rūpesčio. Kartu buvo atrastas specifinis judesių žodynas ir sukurta savita ankstyvųjų baroko šokių versija, kuri pasižymi limituotu judesių kiekiu ir kolektyviniu, LMTA šiuolaikinio šokio specialybės 4-to kurso studentų atlikimu.

„kitea, minkšta, trapu“. Nuotr. aut. Donata Šiaudvytytė

Gegužės 20 ir 27 d. su savo premjera „kieta, minkšta, trapu“ debiutuos diplomantė Gabrielė Bagdonaitė. Kūrinio idėją bei dramaturgiją įkvėpė povandeninis pasaulis bei šokėjos susidomėjimas koralais. Koralai – ne tik gyvūnai, bet ir kitų gyvūnų rūšių namai. Tai atskleidžia svarbų ekologinį aspektą apie įvairių gyvybės rūšių priklausomumą. Kūrinyje „kieta, minkšta, trapu“ koralų įkūnijimo praktika ir objektais kuriami garsovaizdžiai sukuria terpę atsirasti kitos gyvybės formos pajautimui, o poetinės garso ir judesio metaforos kiekvieną žiūrovą nuneš prie vandenyno.

Studentų kurtų darbų seriją, gegužės 22 d. „Dūmų fabriko“ erdvėse tęs Povilo Jurgaičio vizualus judesio patyrimas „TRANSYNC DANCING“. Darbe jungiamas žmogus ir technologijos, brėžiama linija tarp to, kas dirbtina ir kas natūralu. Šis poetinis kūrinys, tai lyg vienas iš žmonijos kritinių pasirinkimo momentų, kurio metu siūloma iš kelių perspektyvų apžvelgti galimus kūno evoliucijos kontūrus. Kaip pats Povilas teigia, darbą paskatino problemiškas žmogaus priklausomumas nuo technologinių darinių bei siekis ieškoti bendrų meninių interesų tarp šokio, elektroninės muzikos, kino menininkų ir dronų operavimo specialistų.

Dar viena LMTA šiuolaikinio šokio specializacijos diplomantė – Dominyka Markevičiūtės. Gegužės 25 ir 26 d. ji pristatys dviejų dalių vizualų judesio kūrinį „Peršviestas kūnas“, kurio metu žiūrovas kviečiamas patirti judesį iš skirtingų perspektyvų. Tam pasitelkiamas ne tik idėjos autorės ir atlikėjos Dominykos Markevičiūtės judėjimas, bet ir aplink esantys veidrodžiai. Vienas scenoje veikiantis kūnas pasirodyme prilygsta mikroskopiniam kosmosui.

„Wreck“. Nuotr. aut. Martynas Plepys

Pačių studentų kurtų darbų finišas taps gegužės 28 d., kai skirtingose „Menų spaustuvės“ erdvėse bus galima išvysti Emilijos Karosaitės darbą „analogas analogas analogas analogas“ ir Monikos Čibiraitės – „TIE, KURIE KABO“. Pirmajame darbe ieškoma panašumo tarp šokėjo kūno ir analoginio mechanizmo struktūrų – kūnas kaip matmuo, kūnas kaip dalis, kūnas kaip įrankis ir linija. Tuo tarpu antrajame darbe atsiskleidžia kabančių rūbų istorijos ir nutikimai. Per rūbą ir judesį čia veikiantis žmogus keičiasi, deformuojasi, praranda kūno dalis, o galbūt net savo tapatybę.

Diplominių darbų pristatymą paskutinę pavasario dieną vainikuos Pietro Marullo darbas „Wreck“. „Wreck“ – tai tarpdisciplininis performansas, jungiantis judesį, garsą, vizualinį meną ir kalbantis katastrofos metaforomis. Vienu svarbiausių pasirodymo akcentų tampa erdvėje judanti didžiulė, juoda ir oro pripūsta skulptūra, prilygstanti Leviatano alegorijai, seniesiems mitams apie giliavandenes pabaisas arba pavojingai žmogaus būklei, ryjanti ir spjaudanti erdvėje veikiančius šokėjus. Performanso lietuviška premjera buvo pristatyta dar praėjusiais metais. Darbas rodytas festivalio „ConTempo“ bei MMLAB teatro erdvės vasaros sezono atidarymo metu. 2022 m. taip pat buvo pristatytas ir Nicolas Cantillon darbas „Wall and Co“, kuris tap yra vienas iš LMTA šiuolaikinio šokio studentų diplominių darbų.

Daugiau informacijos apie renginius ieškokite LMTA Šokio katedros Facebook puslapyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *